چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
شیخ حسام العیلانی - لبنان

حوزه/ شیخ عیلانی از روحانیون اهل سنت و حامی مقاومت لبنان گفت: این گونه نیست که درگیری سیاسی میان شیعه و سنی منجر به تعطیلی دولت و نهادهای دولتی و ریاست جمهوری شده باشد و ما بر این باوریم که از طرفی اختلاف داخلی لبنان مذهبی نیست و از طرفی همه برای برطرف کردن این اختلاف مسئولیت دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسام العیلانی روحانی اهل سنت لبنانی و امام جماعت مسجد الغفران شهر صیدا گفت: اختلاف داخلی لبنان، سیاسی ست و میان شیعه و سنی نیست.

وی افزود: ما از آغاز بحران لبنان گفته ایم و بار دیگر نیز تکرار می کنیم که اختلاف در لبنان مذهبی نیست و با مذهبی جلوه دادن این اختلاف مخالفیم.

شیخ عیلانی سپس این پرسش را مطرح کرد که آیا حزب الله هم پیمانان سنی ندارد و آیا جریان المستقبل طرفداران شیعه ندارد؟ پس در این صورت اختلاف میان این دو گروه مذهبی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: این گونه نیست که درگیری سیاسی میان شیعه و سنی منجر به تعطیلی دولت و نهادهای دولتی و ریاست جمهوری شده باشد و ما بر این باوریم که از طرفی اختلاف داخلی لبنان مذهبی نیست و از طرفی همه برای برطرف کردن این اختلاف مسئولیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha